فيديو: هل تعرضت نهى العمروسي للتحرش أثناء تصوير أحد أعمالها الدرامية؟

فيديو: هل تعرضت نهى العمروسي للتحرش أثناء تصوير أحد أعمالها الدرامية؟
نهى العرموسي
خرجت الفنانة المصرية نهى العمروسي، عن صمتها، لتكشف تفاصيل تعرضها للتحرش، أثناء تصوير أحد أعمالها الدرامية، موضحة طريقة تعاملها مع الموقف.

وقالت نهى العمروسي: "كنا بنصور مسلسل والبطل بتاعه تحرش فيا وحط ايده عليا، واديته على دماغه، واحنا مش صحاب عشان يحط ايده عليا ولكن في لمسة عن لمسة تفرق، وده مش أول ولا أخر تحرش، يعني الستات في المكاتب والبنوك بيتعرضوا للتحرش الفنانات مش هيتعرضوا؟".

وتابعت نهى العمروسي خلال لقائها مع الإعلامية أميرة بدر: المواقف اللي بتحصلي في الوسط الفني بعرف أعديها ولساني طويل، وبسيحله قدام الناس،".

لتكمل بغضب: "لما أنت تمد ايدك عليا على أساس أني مشاع ف أشرب لما أنا أفضحك، ومش واحد بس دول كتير، ومحدش يعرف ياخد مني حاجة غصب عني، وهو مش ممثل واحد ، ومقدرش أقول أسمه بقى الله يرحمه، واتعرضت للتحرش من وأنا طفلة".

كما وكشفت نهى العمروسي عن تلقيها عرضا للقيام ببطولة فيلم في هوليوود، يتضمن الظهور عارية.

وعلّقت قائلة: "العرض لم يكن لمشهد واحد، وكان بطولة في هوليوود، وكان أكثر من مجرد الظهور عارية".

وأضافت: "لم أوافق على الفيلم، وطلبت الاستعانة بدوبليرة في المشاهد العارية، لأن هذا الكلام لا يجوز في مجال الاحتراف". وفق (صدى البلد)

وتابعت نهى العمروسي: "تم ترشيحي للفيلم وعملت تجربة أداء في فيلا في الهرم، مع الطرف المصري المتواصل مع منتجي الفيلم، وكان المفترض يشترك فيه عبد الله محمود، لكن أنا مسلمة ومصرية، وكنت وقتها متزوجة، ولو عملت الفيلم كان مستحيل أرجع مصر".

 

التعليقات