فيديو.. سالي عبد السلام تكشف عودة مرض الثعلبة وخلل المناعة لجسدها

فيديو.. سالي عبد السلام تكشف عودة مرض الثعلبة وخلل المناعة لجسدها
سالي عبد السلام
كشفت الإعلامية سالي عبد السلام تفاصيل معاناتها مع عودة مرض الثعلبة وخلل المناعة للمرة السابعة خلال خمس سنوات وذلك بعد أن شُفيت منه قبل خمسة شهور من الآن.

ونشرت سالي عبد السلام مقطع فيديو لها خلال تلقيها العلاج، وقالت:"دخلت الدوامة دي تاني !!! مرض الثعلبة وخلل المناعة للمرة السابعة فى 5 سنين.. سبحانك يا رب".

وأضافت سالي عبد السلام : "يا دوبك لسه مخلصة علاج و كورتيزون وحاولت أخس تانى وأرجع أعالج شعرى من الصيف!!فى 5 شهور تعافى بعد ما تتعالج تطلع تانى بالسرعة دى، ودى أول مرة تحصل".

اقرأ أيضًا.. شاهد: لقطات أولية من عقد قران الإعلامية سالي عبد السلام وزوجها

وتابعت الإعلامية المصرية: "3 شهور من الضغط النفسى والعصبى ودى أول حاجة ترجع المرض ده! حاولت أمثل إنى كويسة زى ما على طول بعمل، بس جسمى كل مرة بيرفض يمثل معايا وابتلى فى أكتر حاجة كنت بحبها… سبحانك يا رب".

واستكملت سالي عبد السلام : "لما الدكتورة تقولى فيه أطفال وبنات بقِت تيجى تاخد الحقن وتقول سالى بتاخدها فرحت.. قلت لعلها المنجية من الابتلاء!

وطالبت متابعيها بالدعاء لها قائلة: "ادعولي.. مفيش حاجة تستاهل إنك تضغط على نفسك ولا تزعل وتمرض وتموت"!

 

يذكر أن سالي عبد السلام، احتفلت بزفافها في أكتوبر الماضي، في أحد فنادق القاهرة الكبرى وسط حضور نخبة كبيرة من المشاهير والنجوم.

وخطفت سالي عبد السلام الأنظار في حفل زفافها بإطلالتين من توقيع مصمم الأزياء العالمي نيكولاس جبران، اتسم التصميم الأول بالقماش اللامع بالكامل و بصيحة الأوف شولدر التي تتصدر أحدث صيحات الموضة. وفقًا لـ(في الفن)

وكان فستان سالي عبد السلام الثاني متميزًا بأنه مصنوع من القماش الستان الذي حمل بعض التطريزات البسيطة واتسم بوجود شق من الجانب كشف عن ساقيها.


التعليقات