شاهد كيف دافعت رضوى الشربيني عن هيفاء وهبي بعد أزمتها الأخيرة

شاهد كيف دافعت رضوى الشربيني عن هيفاء وهبي بعد أزمتها الأخيرة
الإعلامية رضوى الشربيني
قامت الإعلامية المصرية الشهيرة رضوى الشربيني بمطالبة جمهورها ورواد مواقع التواصل الاجتماعي بالتوقف عن تصيد الأخطاء، وذلك بعد حملة التنمر الذي تعرضت له الفنانة اللبنانية هيفاء وهبي مؤخرا.

وقالت رضوى الشربيني في تصريحات لبرنامج (ET بالعربي): "هيفاء وهبي ديفا بجمالها وحضورها المميز، ومش محتاجة حد يشكر فيها ولا يشكر بجمالها أنا من جمهورها وبحبها، وهي أيقونة في الموضة والجمال وشخص متواضع جدا، وإحنا مش محتاجين نطلع ندافع عن هيفا على قد ما محتاجين نقول للناس كفاية تصيد أخطاء".


 



و أضافت" هي دي الست اللي كنتوا بتنادوا بجمالها وشياكتها، يمكن مودها مكانش حلو، أو المكياج مش حلو أو الإضاءة، أيا كان السبب هي هيفا".

و يشار إلى أن هيفاء وهبي كانت قد ردت على حملة تشويه صورتها برسالة حادة وهجومية نشرتها عبر حسابها الخاص في تطبيق تبادل الصور (إنستغرام)، وعلقت عليها قائلة: " شو بتقدروا تعلموا اعملوا اكتر اوسخ من هيك بعد ما خلق واللي انتوا عاملينوا فيي وفي ملامحي، هو شبه نفسياتكم ، هيدا لون الحقد اللي فيكم مش ناقص غير تطلعولي انياب".

و أضافت" حملة تشويه فاشلة شارك فيها نساء كتار وكمان رجال منسونة اكتر وان كان بتعبر عن شي فهي تعبير عن انكم ولاد ما شفتوا بحياتكم نقطة احترام، من اول صور ولعب بخلقتي والباقي انتوا عارفينه.. وبالاخر بيجيك واحد بيقلك مين دي؟ هي دي حقيقتها! ديه يا دكر اللي انت وغيرك بتاكلوا عيش لما تجيبوا سيرتها وللبقية تتمة".


التعليقات