الإعلامية المصرية ريهام سعيد تعلن عن إصابتها بفيروس (كورونا)

الإعلامية المصرية ريهام سعيد تعلن عن إصابتها بفيروس (كورونا)
أعلنت الإعلامية المصرية ريهام سعيد عن إصابتها بفيروس (كورونا) المستجد، بعد أن نشرت صورة لها وهي داخل المستشفى على حسابها الخاص على موقع تبادل الصور(انستغرام).

وقالت سعيد على صفحتها الشخصية على (انستغرام) : "بقالي أسبوعين بعاني من كورونا والحمد لله الرئة أتاثرت واتحجزت في المستشفى من شوية إحساس غريب وانت عندك حاجة مميتة بتراجع نفسك كتير وتحاسب نفسك كتير أكيد غلطت لكن عمري ما قصدت كان دائما الغرض نفع الغير وإظهار الحقيقة".


وتابعت: "شكراً يا رب على حبك ليه وشكرا على ابتلاءاتك الكتير اللي بتدل على اهتمامك بيا إذا كانت دي النهاية يا رب أحسن خاتمتي وأحسب لي كل عمل عملته لوجهك الكريم يا رب أنت الوحيد اللي عارف أنا عملت ايه وكانت نيتي دائما أيه.. استحملت وصبرت على افترا وظلم كتير".

وأضافت: "يا رب اغفر لي وسامحني و خلي بالك من أولادي اذا كان ده اختبار من اختباراتك ولسه في العمر بقية يا رب أشفيني وأقف جنبي وسهل عليا محنتي أنا راضيه بأي شىء".

واختتمت قولها : "نصيحة لكل واحد بيهاجم مشهور أو ناجح انت بتاخد ذنب رهيب انتوا بتاخذوا من اعصابنا و صحتنا وكله على باطل خلوا بالكوا الأذية دي وحشة اوي وهاتقعد للك في أعز ما عندك أرجو الدعاء بالخير ليه أي كان هو أيه".

الجدير بالذكر أن ريهام سعيد أعلنت قرار اعتزالها العمل الإعلامي والعودة إلى التمثيل، مكتفية بما قدمته في مجال تقديم البرامج التليفزيونية.ش

التعليقات