شاهد: بسمة وهبة تستغيث وتطلب المساعدة من جمهورها.. وهذا ما حصل

شاهد: بسمة وهبة تستغيث وتطلب المساعدة من جمهورها.. وهذا ما حصل
أثارت الإعلامية المصرية بسمة وهبة ضجة كبيرة، و ذلك بعد تقديمها نداء استغاثة لأصدقائها المتواجدين بالساحل الشمالي، ومتابعيها أيضًا من خلال مقطع فيديو شاركته عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور (إنستغرام) وأرفقته بتعليق: "استغاثة بسيطة إن شاء الله خير بس حد يجيلنا".

وظهرت بسمة على متن مركبها الخاص بإحدى قرى الكبيرة بالساحل الشمالي، مشيرة إلى أن المركب تعرض للحريق من الأسفل وتعطل تماما، وهي متواجدة عليه بصحبة ابنتها، وفق (لها).

وقالت: "ياجماعة أي حد من صحابي عنده مركب في مارينا 5 ممكن يتصل بيا.. لأن المركب عطلانة بيا أنا وبنتي وتقريبًا مولعة من تحت وأحنا في نص البحر وشامين ريحة شياط ومش عارفة أعمل أيه".

وتابعت" اللي ساكن حواليا هنا يكلمني أو يجيلي ياخدني مفيش قلق ومفيش حاجة إن شاء الله الوضع مش خطير لو أي حاجة حصلت هننط في المية بس هو في حاجة مولعة في المركب ده أكيد وهي واقفة بينا".

وبعدها بساعات نشرت مقطع فيديو آخر عبر حسابها الرسمي على (إنستغرام)، وقالت فيه: "الحمدلله والشكر لله إحنا كويسين أنا وخديجة، أول 3 ثواني من الفيديو كان صاحبتي وجوزها شافوه وأنقذونا وركبنا مركب تاني ورجعنا البيت، مش عارفة الصيف دايمًا بيجب لينا حاجات كدة حوادث مائية، السنة اللي فاتت الجت سكي والمرة دي المركب، الحمد لله ربنا بيكرم".

وأرفقت الفيديو بتعليق" الحمد لله اللي جت ع كده يا رب دايمًا في الحديد ولا فينا ولا في غالي فينا".


 


التعليقات